Θα επιτρέψει κέρδη απ’τα share ο Ζούκερμπεργκ;

Η ομάδα κρούσης που δημιούργησε ο ιδρυτής του πιο δημοφιλούς social media, φαίνεται πως έδωσε μια πρωτοπόρα ιδέα για να συνεχίσουν οι χρήστες να μοιράζονται μοναδικό πρωτογενές υλικό.

Πιο συγκεκριμένα, όταν λίγους μήνες πριν διαπιστώθηκε -προκαλώντας τον προβληματισμό του ιδρυτή του Facebook – πως οι χρήστες του κοινωνικού του δικτύου έχουν μειώσει σε μεγάλο βαθμό τη συχνότητα με την οποία μοιράζονται πρωτογενές, προσωπικό υλικό τους μέσω του δικτύου. Την περίοδο αυτή συστάθηκε μία ομάδα κρούσης, με έδρα το Λονδίνο και αποστολή της να «κατεβάσει» ιδέες, που θα αναστρέψουν αυτή την ανησυχητική τάση. Κατά τη διάρκεια επεξεργασίας ιδεών απ’ την ομάδα, ο Ζούκερμπεργκ προχωρούσε στην ανακοίνωση καινοτομιών στο δίκτυο του – ανακοινώσεις που έρχονταν η μία μετά την άλλη – οι οποίες, παρ’ όλα αυτά, αφορούσαν σε μεγαλύτερο βαθμό τη σχέση του δικτύου με brands και εταιρείες, παρά εκείνην, την κατά κόρον σημαντικότερη, με τους χρήστες. 

Είναι εμφανές, όμως, πως έφτασε η στιγμή που το ενδιαφέρον στράφηκε στους χρήστες, αφού οι επικεφαλής του δικτύου επέστρεψαν με κάτι πολύ καλό γι’ αυτούς, και κυρίως τα κίνητρα που μπορούν να τους κρατήσουν όχι απλώς «εντός» κοινωνικού δικτύου, αλλά δραστήριους και παραγωγικούς σε ό,τι αφορά το κουμπάκι “share”.

Πιο αναλυτικά, παίρνοντας παράδειγμα απ’ την πορεία του Youtube, το Facebook ετοιμάζεται να δώσει την άδεια στους χρήστες του να βγάζουν κέρδος από κάθε ποστάρισμα (share) τους, υπό προϋποθέσεις, φυσικά.

Με βάση ανάλογο ρεπορτάζ της η ιστοσελίδα “The Verge” αναφέρει ότι το σκεπτικό βασίζεται στη δημιουργία ενός διαδικτυακού κουμπαρά θα μπορούσαμε να πούμε, ο οποίος θα επιτρέπει σε φίλους και followers ενός χρήστη να αφήνουν… tip, για κάθε έξυπνη ιδέα, που χρειάζεται επιχορήγηση, για μία κίνηση αλληλεγγύης που χρειάζεται στήριξη και για οτιδήποτε καινοτόμο θα παρουσιάζει κάποιος στο official page του. Ακόμη, προς αυτή την κατεύθυνση, θα δημιουργηθεί ένα “call to action” κουμπί, με το οποίο θα μπορεί ο χρήστης να καθοδηγήσει φίλους και ακόλουθους σε συγκεκριμένα post και δράσεις.

Μέχρι στιγμής δεν έχει καταστεί σαφές το χρονικό διάστημα που το κοινωνικό δίκτυο σκοπεύει να λανσάρει αυτή τη νέα παροχή προς τους χρήστες. Επίσης, όπως χαρακτηριστικά γράφεται είναι πολύ πιθανό να «κυκλοφόρησε» πρώτα η είδηση για να τεσταριστούν αντιδράσεις, που θα βοηθήσουν το σκεπτικό των υπεύθυνων του δικτύου. Είναι, ακόμη, ένα δείγμα ότι οι ιδρυτές του Facebook αντιλαμβάνονται ότι υπάρχουν και άλλες οικονομικές πηγές, στις οποίες μπορεί να στραφεί και αυτές δεν είναι άλλες από τους χρήστες του.

Και φυσικά, όπως υπογραμμίζεται και στο σχετικό ρεπορτάζ, είναι μια καλή ιδέα σε δημιουργική εξέλιξη, που χρειάζεται λίγη περισσότερη στόχευση για να οδηγήσει τον Ζούκερμπεργκ σε ακόμη ένα καινοτόμο βήμα στο διαδίκτυο. Αυτή, όμως, είναι μία μετριοπαθής εκτίμηση. Όπως σχολιάζουν εδώ και λίγες μέρες χρηματιστηριακοί κύκλοι – και αποτυπώνεται μέσω αρθρογραφίας σε μεγάλες εφημερίδες – αν ο Ζούκερμπεργκ κάνει ένα τέτοιο, οικονομικής πλέον φύσης, “άνοιγμα” στους χρήστες, ίσως να μιλάμε για πραγματική επανάσταση.

Κοινή χρήση:

Αφήστε ένα σχόλιο