Το Καλλιτεχνικό Σχολείο Θεσσαλονίκης τιμά τα 400 χρόνια από το θάνατο του Shakespeare

Καθώς το 2016 εκπνέει, συμπληρώνονται 400 χρόνια από το θάνατο του κορυφαίου δραματουργού Wiliam Shakespeare.

Το Καλλιτεχνικό Σχολείο Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης, με μια αναπάντεχη –για τα δεδομένα ενός σχολείου- διοργάνωση, αποδίδει φόρο τιμής στον Άγγλο ποιητή. Σε συνεργασία με ηχηρά ονόματα του ΚΘΒΕ, αλλά και του ακαδημαϊκού χώρου, εκπόνησε μια διημερίδα με τίτλο «Μέρες θεάτρου με τον Σαίξπηρ».

Φωτογραφία: Artemis Malta

Το πρόγραμμα της διημερίδας, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 16 και το Σάββατο 17 Δεκεμβρίου, περιελάμβανε 3 κύκλους εργαστηρίων, με 6 workshops στον καθένα. Το πρωί της Παρασκευής, τα εργαστήρια παρακολούθησαν οι μαθητές του σχολείου, ενώ το απόγευμα της ίδιας μέρας και το πρωί του Σαββάτου, τα εργαστήρια ήταν ανοιχτά στο κοινό, σε μια προσπάθεια εξοικείωσής του με το έργο του μεγάλου συγγραφέα.

[widget id=”text-6″]

Το σήμα της έναρξης δόθηκε από μία ομάδα μαθητών του σχολείου, οι οποίοι οδήγησαν τους παριστάμενους στον προβλεπόμενο χώρο, μέσα από ένα σύντομο θεατρικό δρώμενο, καθοδηγούμενοι από την κ. Μυλωνά, φιλόλογο του σχολείου και σκηνοθέτη. Στη συνέχεια, μετά από ένα ακόμα σύντομο δρώμενο των μαθητών, τη σκυτάλη πήρε η κ. Κοντογιάννη Αμαλία, θεατρολόγος, η οποία μας μίλησε για την μακροχρόνια παρουσία του Shakespeare στο ΚΘΒΕ.

Ράλλη Αθηνά, Διευθύντρια Καλλιτεχνικού Σχολείου / Φωτογραφία: Artemis Malta

«Ο Shakespeare δεν ταιριάζει και πολύ στην παράδοσή μας. Είναι χρήσιμο να προσπαθούμε να προσεγγίσουμε κάτι το οποίο δε μας ανήκει», παρατήρησε η κ. Κοντογιάννη. Είναι γεγονός ότι η γραφή και η θεματική του μεγάλου δραματουργού δεν έχουν σε τίποτα να κάνουν με τα ελληνικά γράμματα της αντίστοιχης περιόδου, ωστόσο, έχει μελετηθεί με εντυπωσιακά αποτελέσματα, ήδη από το 1961. Μια ενδιαφέρουσα αναδρομή στα 29 ανεβάσματα έργων του Shakespeare από το ΚΘΒΕ, ήταν η συνεισφορά της κ. Κοντογιάννη στην εκδήλωση. Από το 1961, με το παρθενικό ανέβασμα του «Οθέλλου», μέχρι την εντυπωσιακή παράσταση της «Τρικυμίας» του 2002, το αρχείο του ΚΘΒΕ μας βοήθησε να ρίξουμε μια φευγαλέα ματιά στον κόσμο του κορυφαίου δημιουργού.

Φωτογραφία: Artemis Malta

Η διημερίδα συνεχίστηκε με την πραγματοποίηση των εργαστηρίων. Τα workshops εμψύχωσαν, ως επί το πλείστον, ηθοποιοί, αλλά και σκηνοθέτες και καθηγητές, τόσο του σχολείου όσο και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Τα διαθέσιμα εργαστήρια της πρώτης ημέρας είχαν ως εξής:

  • Παύλος Δανελάτος, Ηθοποιός – Σκηνοθέτης
    Άμλετ – ο Shakespeare διδάσκει υποκριτική.
  • Τριανταφυλλιά Δημοπούλου, Ηθοποιός – Κινηματογραφίστρια
    «Το όνειρο καλοκαιρινής νύχτας» δανείζει τους χαρακτήρες του για να παίξουμε δημιουργικά.
  • Κατερίνα Κίτση, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια – Τομέας Αγγλικής Λογοτεχνίας ΑΠΘ
    «Μυρωδιές ηδονής και οδύνης»: Παιχνίδι με τον φόβο μέσα από την «Τρικυμία» του Shakespeare.
  • Δήμητρα Μήττα, Φιλόλογος – Συγγραφέας
    Ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα συναντούν την Αντιγόνη και τον Αίμονα. Έλεγχος και περιορισμός της επιθυμίας και του σώματος.
  • Αντώνης Μιχαλόπουλος, ηθοποιός (ΚΘΒΕ)
    Παίζοντας με τους ρόλους της εξουσίας. το πάθος για την εξουσία & τα πάθη της εξουσίας.
  • Γιάννης Παρασκευόπουλος, ηθοποιός – σκηνοθέτης (ΚΘΒΕ)
    «Ρωμαίος και Ιουλιέτα», «Άμλετ». Σκηνοθετικές προσεγγίσεις – παραστάσεις για νέους.

Δανελάτος Παύλος , Ηθοποιός-Σκηνοθέτης / Φωτογραφία: Artemis Malta

Ενώ την επόμενη μέρα εκπονήθηκε το ακόλουθο πρόγραμμα:

  • Ιορδάνης Αϊβάζογλου, Βοηθός σκηνοθέτη, Ηθοποιός
    Στερεότυπα και αποδόμησή τους.
  • Τίνα Κροντήρη, Καθηγήτρια – Τομέας Αγγλικής Λογοτεχνίας ΑΠΘ
    Ο εραστής, το φεγγάρι και το φάντασμα: σκηνές από «Ρωμαίος και Ιουλιέτα», «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» και «Άμλετ» και πώς να τις δημιουργήσετε.
  • Αλεξάνδρα Μυλωνά, φιλόλογος – συγγραφέας (Καλλιτεχνικό Σχολείο)
    «Ρωμαίος & Ιουλιέτα – σκηνοθετικές προσεγγίσεις στη σύγχρονη πόλη».
  • Πολυξένη Σπυροπούλου, ηθοποιός (ΚΘΒΕ)
    Οι σκοτεινοί χαρακτήρες στο έργο του Σαίξπηρ (πόθοι, πάθη, φυσικό και μεταφυσικό περιβάλλον).
  • Κική Στρατάκη, ηθοποιός – σκηνοθέτης (ΚΘΒΕ)
    Το νησί του Πρόσπερο – Ένας τόπος αγριότητας. Σκέψεις και παρατηρήσεις πάνω στο σαιξπηρικό έργο με αφορμή την «Τρικυμία» του W. Shakespeare.
  • Ευανθία Σωφρονίδου, ηθοποιός (ΚΘΒΕ)
    Παίζοντας με την ύλη των ονείρων («…είμαστε πλασμένοι από την ύλη που είναι φτιαγμένα τα όνειρα…». Η τρικυμία).

Το τέλος της διημερίδας επισφραγίστηκε από μια συζήτηση με θέμα «Η Τέχνη στην Εκπαίδευση. Διακόσμηση ή Αναγκαιότητα;»

Φωτογραφία: Artemis Malta

Φυσικά, ένα σχολείο που φέρει τον προσδιορισμό «Καλλιτεχνικό», δεν μπορεί παρά να θεωρεί την τέχνη κεντρικό πυλώνα της εκπαίδευσης και να το καθιστά σαφές με κάθε ευκαιρία. Με 10 χρόνια πορείας στο ιστορικό του, χαράζει νέους δρόμους στην εκπαίδευση των παιδιών, μέσα από τα λημέρια της τέχνης και του πολιτισμού. Με πλήρωμα αποφασισμένο να αντιταχθεί στις επιταγές μιας αποτελματωμένης κοινωνίας, ακολουθεί πιστά την ιδέα πως «αν γλυτώσει το παιδί, υπάρχει ελπίδα».

Ευχαριστούμε θερμά την κ. Ράλλη Αθηνά, διευθύντρια του σχολείου, για τη φιλοξενία της και την υπέροχη εκδήλωση.

Ευχαριστούμε, επίσης, τη φωτογράφο μας, Μάλτα Άρτεμις, για τις εξαιρετικές της λήψεις.

Φωτογραφία: Artemis Malta

Κοινή χρήση:

Αφήστε ένα σχόλιο