Εξάρχεια εκτός Αρχών

Σχεδόν οι περισσότεροι έχουμε ακούσει και έχουμε ριγήσει από τρόμο μπροστά στη φράση «κράτος των Εξαρχείων» .

Η τάση μας να πανικοβαλλόμαστε από φορείς ενημέρωσης διαπλεκόμενους με την εκάστοτε εξουσία ( για αυτό ακριβώς ονομάζονται και συστημικά μέσα) μάς έχει προκαταβάλλει και για αυτό μας αποθαρρύνει να βγάλουμε δικό μας πόρισμα.

Το να μην ασπάζεσαι την ελευθεριακή δράση, την αναρχική και αναρχοκομμουνιστική κουλτούρα για δικούς σου λόγους ( να είναι όμως δικοί σου ) είναι σεβαστό. Το να διαδίδεις μισές αλήθειες και ψέματα από άτομα συγκεκριμένου πολιτικού χώρου που αντιμάχεται τις πολιτικές αυτές κατευθύνσεις και  να αναμασάς τις απόψεις από τους ανθρώπους που δεν ζουν στα Εξάρχεια είναι άδικο.

Δεν μπορώ να πω πως κατέχω την αλήθεια, ούτε ότι έχω κάνει μια σωστή δημοσιογραφική έρευνα. Για το μόνο πράγμα που είμαι σίγουρη όμως είναι ότι τα Εξάρχεια δεν είναι αυτό που παρουσιάζεται.

Με το που βρεθεί κάποιος στα Εξάρχεια, θα μείνει έκπληκτος από την πυκνή παρουσία της αστυνομίας: Αστυνομικοί, περιπολικά, μοτοσυκλέτες με το διακριτικό σήμα της ΕΛ.ΑΣ βρίσκονται σχεδόν σε κάθε γωνία. Η παρουσία του κράτους με αυτό τον μηχανισμό αστυνόμευσης και καταστολής είναι κατοχυρωμένη.

Κάτοικος Εξαρχείων εδώ και 20 χρόνια δηλώνει πως δεν παρουσιάζονται κλοπές γιατί όποιος βρεθεί στην δύσκολη κατάσταση της πείνας ξέρει πως θα του δώσουν. Το διαρκές μήνυμα των συλλογικοτήτων που ζουν εκεί είναι η αλληλεγγύη και επιτυγχάνεται από τον πιο πρακτικό τρόπο της διανομής του φαγητού μέχρι την αντισεξιστική-φεμινιστική δράση της αποφυγής βιασμών.

Δεν  ξέρω το κατά πόσο αληθεύει το να κοιμηθείς κάτω στο δρόμο και να είσαι ασφαλής ή είναι υπεραπλούστευση πάντως σίγουρα δεν αποτελεί τρομολαγνία και επικινδυνολογία – γιατί και αυτά τα δύο μορφή τρομοκρατίας είναι.

Βέβαια, αν κάποιος ψάχνεται για φασαρίες σε επίπεδο να  νοσηλευθεί για ξυλοδαρμό φυσικά και θα το βρει στα Εξάρχεια, όπως παντού στον κόσμο. Συγκεκριμένα στην άκρη της πλατείας των Εξαρχείων που η αλητεία θερίζει και η λούμπεν διάσταση της κοινωνίας προσωποποιείται.

[widget id=”text-6″]

 «Σας καλούμε όπως παραβρεθείτε σύσσωμοι, τόσο με τη συμμετοχή των Διοικητικών σας Συμβουλίων όσο και των Αντιπροσώπων σας, καθώς και κάθε μέλους σας που επιθυμεί, στη δημόσια εκδήλωση με θέμα “Ανοιχτές και Ελεύθερες Πόλεις” που διοργανώνει η Ομοσπονδία μας στην πλατεία Εξαρχείων την Πέμπτη 29 Ιουνίου 2017 και ώρα 18:00, προκειμένου να αναδειχθούν οι πτυχές του προβλήματος και να κατατεθούν ρεαλιστικές προτάσεις από κοινού με όλους τους κοινωνικούς φορείς για την επίλυσή τους», ανακοίνωσε η  η ΠΟΑΣΥ.

Οι αντιεξουσιαστές απάντησαν με το άνοιγμα ενός πολιτικού περιπτέρου την Πέμπτη 29 Ιουνίου, από τις 12:00.

Μάλιστα, στην ανάρτησή τους σε ιστοσελίδα του αντιεξουσιαστικού χώρου αναφέρουν ότι θα μείνουν εκεί «μέχρι όσο πάει».

«Κατά τη διάρκεια λειτουργίας του περιπτέρου θα υπάρχει bazaar πολιτικού βιβλίου. Ενάντια στις μαφίες, την κρατική καταστολή και τον κοινωνικό κανιβαλισμό. Για τα Εξάρχεια της κοινωνικής αυτοοργάνωσης και της ταξικής αλληλεγγύης. Συνέλευση για την επανοικειοποίηση των Εξαρχείων».

Η Ν.Δ στηρίζει την ΠΟΑΣΥ να διοργανώσει την εκδήλωση, παρ’ ότι προσθέτει πως μια τέτοια συγκέντρωση δεν είναι χρήσιμη τη δεδομένη στιγμή. Παράλληλα δηλώνει ότι αφού έχει παραχωρηθεί άδεια για τη συγκέντρωση, είναι αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης να διαφυλάξει την τάξη και την ασφάλεια των πολιτών. Ο ΣΥΡΙΖΑ μέσω του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη έχει ταχθεί κατά της συγκέντρωσης για λόγους ασφαλείας.

Οι λεονταρισμοί στα Εξάρχεια, η αντίδραση στην αντίδραση και η διάδοση της βαρύγδουπης λέξης «εμφυλίου» που ουσιαστικά αφορά το θεσμοθετημένο κράτος και τους πολίτες επιτείνουν τις κοινωνικές εντάσεις και αποπροσανατολίζονται από την ουσία των πραγμάτων: η εγκληματικότητα δεν οφείλεται στην ιθαγένεια, τη φυλή, το χρώμα, το θρήσκευμα, αλλά στο γεγονός ότι κυκλώματα του εγκλήματος στρατολογούν κόσμο αξιοποιώντας την αυξανόμενη και διευρυμένη περιθωριοποίηση, τη φτώχεια και την εξαθλίωση.

Ο ρομαντικός  τίτλος της εκδήλωσης «ανοιχτές και ελεύθερες πόλεις» καμουφλάρει τον κατασταλτικό χαρακτήρα της αστυνομίας που έχει στιγματιστεί από επιχειρήσεις «σκούπας» που εξευτελίζουν την ανθρώπινη αξία και συγκαλύπτουν την πραγματική αιτία της εγκληματικότητας: την εκμετάλλευση από άνθρωπο σε άνθρωπο και την διατήρηση της ασφάλειας των λίγων και ισχυρών με τη θυσία των πολλών και ανίσχυρων.

Σημασία έχει να έχουμε ιστορική μνήμη, όχι προσωπική. Ο ρεαλισμός δεν είναι τίποτα άλλο από την αλάνα του κυρίαρχου.

Κοινή χρήση:

Αφήστε ένα σχόλιο