Παράταξη παραδίδει μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας.

Όταν είσαι 3ο έτος στο Πολυτεχνείο πιστεύεις ότι τα έχεις δει όλα από τις mainstream παρατάξεις των σχολών. Από το διαμοιρασμό σημειώσεων σε ΟΛΑ τα μαθήματα, τα ποτάκια στα γνωστά στέκια του κέντρου της Θεσσαλονίκης, τις εκδρομές στο Μπανσκο, το Καϊμακτσαλάν κι την Αράχοβα, τις μπύρες στα καμαράκια του εκάστοτε τμήματος, ακόμα και τις όμορφες κοπέλες που σε καλημερίζουν με βλέμμα όλο υποσχέσεις τα κρύα χειμωνιάτικα πρωινά. Και εκεί που πιστεύεις ότι τα έχεις δει όλα, ότι τα ουσιαστικά πολιτικοποιημένα άτομα είναι μειοψηφία στις παραδοσιακές παρατάξεις και τα πάρτυ-είτε αυτά γίνονται στα μπαράκια του κέντρου είτε στο κυλικείο του Πολυτεχνείου- και οι σημειώσεις είναι ο βασικός τρόπος προσέγγισης των φοιτητών έρχεται η πραγματικότητά και σε γειώνει κανονικά.

Είναι μία πολύ συνήθης τακτική τα τελευταία χρόνια της κρίσης η εκμετάλλευση των αναγκών του κάθε φοιτητή. Είτε αυτό γίνεται με την εξασφάλιση της καλοπέρασης σε χαμηλότερες τιμές, είτε με την εξασφάλιση σημειώσεων για τα μαθήματα. Όλα αυτά με έναν και μόνο σκοπό, την άκριτη ψήφο του φοιτητή στις εκλογές. Κανείς δεν θα σου μιλήσει για ιδεολογία. Στο μόνο που θα αρκεστούν από την ΔΑΠ-ΝΔΦΚ είναι να σου μιλήσουν για μια ελεύθερη αγορά αναφερόμενοι στις αρχές του φιλελευθερισμού(-ξεχνώντας ότι έχει κι κοινωνική έκφανση) ενώ οι υπόλοιποι αριστεροί-ακροαριστεροί μιλάνε για την αόριστη επανάσταση που θα έρθει ίσως, κάπου, κάποτε.

Κάποιοι από εμάς επιλέγουν να αντισταθμίσουν αυτή την κατάσταση με καινοτόμες συλλογικές προσπάθειες , κάποιοι επιλέγουν την αδράνεια και τον συμβιβασμό ενώ οι υπόλοιποι προσπαθούν να προσφέρουν καλύτερες «υπηρεσίες» στους φοιτητές.

Όταν μια «αριστερή» παράταξη έρχεται και μου λέει ότι διοργανώνει μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας η πρώτη μου σκέψη είναι ότι ξεπέρασε μέχρι και την δεξιά παράταξη που κατακεραυνώνει καθημερινά. Δεν θέλω να αμφισβητήσω την όρεξη των παιδιών να προσφέρουν άλλα αμφισβητώ τις πολιτικές τους προθέσεις . Όλοι γνωρίζουμε ότι σε πολλά μαθήματα η διδασκαλία του καθηγητή δεν αρκεί για να περάσεις το μάθημα. Ειδικά στο Πολυτεχνείο υπάρχουν μαθήματα που θα τα δώσεις τρείς και τέσσερις φορές για να τα περάσεις. Και όντως πολλοί φοιτητές στρέφονται σε ενισχυτική διδασκαλία επί πληρωμή. Αυτό ίσως είναι ευθύνη του εκάστοτε φοιτητή που δεν έχει κατανοήσει ακόμα ότι στο Πανεπιστήμιο χρειάζεται να αναζητήσεις πολύ περισσότερο μόνος καθώς η γνώση δεν «προσφέρεται στο πιάτο». Για ποιο λόγο όμως τα ίδια άτομα δεν δημιούργησαν μια ομάδα ενισχυτικής διδασκαλίας χωρίς την ταμπέλα της παράταξης? Γιατί πρέπει να χρωματίσουν ιδεολογικά μια τέτοια προσπάθεια? Είναι κακό να θέλεις βοηθήσεις τους συμφοιτητές σου? Σε καμία περίπτωση. Είναι όμως απεχθές το να εκμεταλλεύεσαι τα προβλήματα της λειτουργίας των Πανεπιστημίων για να κερδίσεις ψήφους.

Ποιος είναι ο λόγος ύπαρξης των παρατάξεων στα Πανεπιστήμια? Είναι για να βελτιωθούν οι λειτουργίες και το περιβάλλον του Πανεπιστήμιου όχι για να αντικατασταθούν με μονομερής ενέργειες.

Κλείνοντας θα ήθελα να αναφερθώ στην υποδειγματική ύπαρξη του thmmy.gr. Είναι το φοιτητικό forum του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών ΑΠΘ. Ανεξάρτητο σε κάθε του πτυχή, έχει διάφορες κατηγορίες από φοιτητικά νέα, πολιτικές συζητήσεις άλλα κυρίως έχει καρτέλα για όλα τα μαθήματα της σχολής οπού φοιτητές μπορούν και ανεβάζουν σημειώσεις, παλιά θέματα κτλ. κτλ. Ταυτόχρονα υπάρχει και καρτέλα με ανάλογες συζητήσεις που μεγαλύτεροι δίνουν συμβουλές και λύνουν απορίες. Χαίρομαι που αυτή η σελίδα περιορίζει κάθε είδους παράταξη από το να εκμεταλλευτεί την ανάγκη του φοιτητή για εκούσιο πολιτικό όφελος. Νομίζω πως τέτοιες προσπάθειες πρέπει να αρχίσουν να καθιερώνονται πανελλαδικά σε όλες τις σχολές κι τα τμήματα ,πρώτον γιατί είναι ένα μεγάλο βήμα προς τον εκσυγχρονισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας και δεύτερον για να σταματήσει επιτέλους αυτό το αρρωστημένο παιχνίδι προσφοράς «υπηρεσιών» στο φοιτητή από παρατάξεις.

Κοινή χρήση:

1 comment

Αφήστε ένα σχόλιο