Η Άσκηση Επηρεάζει την Όρεξη;

Κοινή χρήση:

Γενικά, σε μακροχρόνια βάση, η αυξημένη κατανάλωση ενέργειας μέσω της φυσικής δραστηριότητας εξισορροπείται από την αυξημένη πρόσληψη τροφής. Αυτός είναι ένας από τους κύριους μηχανισμούς ελέγχου του σωματικού βάρους, εντός φυσιολογικών ορίων, σε ένα μέσο άτομο. Ωστόσο, αυτό μπορεί να μην ισχύει καθόλου, ειδικά για τα άτομα με περιττό λίπος που ακολουθούν καθιστικό τρόπο ζωής.

Οι έρευνες καταδεικνύουν ότι τα υπέρβαρα άτομα με καθιστική ζωή, τα οποία ξεκινούν ένα πρόγραμμα άσκησης, δεν αυξάνουν απαραίτητα την πρόσληψη τροφής πάνω από το φυσιολογικό, ενώ σε μερικές περιπτώσεις η θερμιδική πρόσληψη μειώνεται. Ένα γεγονός που χρειάζεται προσοχή και αφορά τα ασκούμενα άτομα είναι ότι η όρεξη δεν μειώνεται ως συνέπεια αντίστοιχης μείωσης του επιπέδου άσκησης. Εάν ασκείστε αλλά για κάποιους λόγους πρέπει να διακόψετε την άσκηση (π.χ. κάποιος τραυματισμός), η όρεξη σας ενδεχομένως να παραμείνει σε επίπεδα υψηλότερα από αυτά που απαιτούνται για να διατηρήσετε το βάρος σας, με βάση τα νέα επίπεδα ενεργειακής κατανάλωσης. Το σωματικό λίπος θα αυξηθεί. Επομένως, είτε θα μειώσετε την πρόσληψη τροφής, ώστε να υπάρξει μια νέα ισορροπία, είτε θα υποστείτε τις όποιες συνέπειες.

Ο συνδυασμός δίαιτας και άσκησης είναι σαφώς πιο αποτελεσματικός για τον έλεγχο του σωματικού βάρους. Η άσκηση, ειδικά η έντονη, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον περιορισμό της όρεξης, σε βραχυπρόθεσμη βάση για μια δεδομένη χρονική στιγμή. Ερευνητές διαπίστωσαν ότι η άσκηση μικρής έντασης δεν καταστέλλει την πείνα, γεγονός που αντιθέτως ισχύει για την έντονη άσκηση. Οι έρευνες συσχετίζουν αυτή την κατασταλτική επίδραση με την αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος. Η στενή ανατομική θέση των δύο κέντρων, της πείνας και της θερμοκρασίας, στον υποθάλαμο, ενδεχομένως παρέχει μια λογική εξήγηση για την αναστολή της πείνας. Τόσο η άσκηση όσο και η τροφογενής θερμογένεση (θερμίδες που καίει ο οργανισμός αμέσως μετά τη λήψη γεύματος), αυξάνουν την κεντρική θερμοκρασία του σώματος, όποτε ο οργανισμός προσπαθεί απλά να προφυλαχτεί από πιθανή υπερβολική άνοδο της θερμοκρασίας, μέσω της καταστολής της όρεξης και κατ’ επέκταση τη μείωση της θερμικής επίδρασης της τροφής.

Η άσκηση επίσης διεγείρει την έκκριση πολλών ορμονών, κυρίως της επινεφρίνης, οι οποίες μπορεί να καταστέλλουν την όρεξη, είτε μέσω της άμεσης δράσης στον υποθάλαμο, είτε λόγω της αύξησης του επιπέδου της γλυκόζης και των ελεύθερων λιπαρών οξέων στο πλάσμα. Εάν ασκηθείτε πριν από ένα γεύμα, η πρόσληψη τροφής μπορεί να μειωθεί σημαντικά. Δοκιμάστε το για να βεβαιωθείτε εάν όντως λειτουργεί σε εσάς. Εάν έχετε αυτή τη δυνατότητα, 30′ έντονης άσκησης μπορεί να υποκαταστήσουν ένα μεγάλο γεύμα. Μπορείτε να χάσετε θερμίδες με δύο τρόπους, αφενός καταναλώνοντας τες μέσω της άσκησης και αφετέρου υποκαθιστώντας ένα πλούσιο δείπνο με ένα θρεπτικό, χαμηλής θερμιδικής αξίας πρόχειρο γεύμα.

Παρόλα αυτά, σε μια πρόσφατη ανασκόπηση, αναφέρθηκε ότι μολονότι η έντονη άσκηση μπορεί να έχει κατασταλτική επίδραση στην όρεξη, η επίδραση αυτή είναι παροδική. Επομένως, ενώ η έντονη άσκηση μπορεί να ελαττώσει την όρεξή σας στο μεσημεριανό, εάν δεν είστε προσεκτικοί μπορεί να αυξηθεί η θερμιδική πρόσληψη στο βραδινό.

Αφήστε ένα σχόλιο