Sagrada Familia: Part II

1668
1
Κοινή χρήση:

Η Αρχιτεκτονική


 Η εντυπωσιακή ρωμαιοκαθολική εκκλησία σχεδιάστηκε από τον Antonio Gaudi, όπως είπαμε, ο οποίος εμπνεύστηκε από την παράδοση των καθεδρικών ναών των Γότθων και από την φύση. Έδωσε έμφαση στο διακοσμητικό στοιχείo, στο στυλ της Art Nouveau, στο συμβολικό χαρακτήρα  αρχιτεκτονικών μελών και αρχιτεκτονικών στοιχείων. Η Ιδιόμορφη αρχιτεκτονική του παράγεται από γεωμετρικούς σχηματισμούς και καμπύλες.Τα σχέδιά του ακολούθησαν οι επόμενοι αρχιτέκτονες που ανέλαβαν την αποπεράτωση του έργου, προσθέτοντας και δικά τους χαρακτηριστικά. Το κτίσμα αποτελείται από πύργους, παρεκκλήσια (παράδοση των Γότθων), διαδρόμους, και στοές, ενώ στην κρύπτη βρίσκεται και ο τάφος του διάσημου αρχιτέκτονα. Η κατασκευή του αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2026.

 Εσωτερικά, οι κίονες που χωρίζουν το χώρο σε κλίτη είναι ένα από τα χαρακτηριστικά παραδείγματα της πρωτοπορίας και της επαναστατικής αρχιτεκτονικής του Gaudi, καθώς στο ανώτερο τμήμα καταλήγουν σε διακλαδώσεις. Εκτός της δομικής λειτουργίας, να διευκολύνουν δηλαδή το μοίρασμα του βάρους της ανωδομής έχουν και συμβολικό χαρακτήρα. Δημιουργούν ένα σκηνικό που θυμίζει δάσος, το οποίο θεωρείται κατάλληλο μέρος για προσευχή.  Χαρακτηριστικό της αρχιτεκτονικής γλώσσας του Gaudi, με συμβολικό χαρακτήρα είναι και οι σκάλες. Εδώ έκανε χρήση ελικοειδών σχηματισμών συμβολίζοντας έτσι τη σύνδεση ουρανού-γης. Στο δάπεδο υπάρχουν σε κάποια σημεία ανοίγματα όπου ο επισκέπτης μπορεί να δει την υπόγεια κρύπτη. Σημαντικό ρόλο, παίζει το χρώμα και το φως όπου σύμφωνα με τον Gaudi, θα πρέπει να αναδεικνύει την πλαστικότητα και να οδηγεί σε πνευματική συλλογή. Γι’ αυτό το λόγο τα σχέδια έχουν μελετηθεί ώστε η Sagrada Familia να εκμεταλλεύεται το φως του ήλιου όσες περισσότερες ώρες γίνεται. Το φως εισέρχεται στο εσωτερικό από τους φεγγίτες και τα βιτρώ παράθυρα δημιουργώντας μια ιδιαίτερη πολυχρωμία στα σημεία που αντανακλά.

Εδώ,http://www.sagradafamilia.org/en/virtual-visit/ μπορείτε να κάνετε μια onlineπεριήγηση.

 Εξωτερικά, τα σχέδια του  Gaudi υποδείκνυαν 18 πύργους-κωδωνοστάσια ως προς τη χρήση, που υψώνονται με τέτοιο τρόπο ώστε να παίρνουν πυραμιδωτή μορφή, πετυχαίνοντας μια αίσθηση ανύψωσης που είχε ως στόχο. Οι πύργοι έχουν διαφορετικό ύψος, το οποίο παίρνει συμβολικό χαρακτήρα καθώς ο πύργος πάνω από το κεντρικό τμήμα είναι ουσιαστικά το ψηλότερο σημείο της εκκλησίας, 170μ, και συμβολίζει τον Χριστό. Οι τέσσερις γύρω, τους Ευαγγελιστές, ένας την Παναγία, και οι υπόλοιποι δώδεκα τους Αποστόλους. Η Βασιλική διαθέτει τρεις προσόψεις, της Γέννησης, του Πάθους και της Δόξας. Η τελευταία δίνει πρόσβαση στο κεντρικό τμήμα. Ο Gaudi ξεκίνησε από αυτή της Γεννήσεως ,στην ανατολική πλευρά, όπου είναι έντονη το διακοσμητική του τάση και η αγάπη του για τη φύση. Ανάγλυφα φυτικά μοτίβα περιβάλουν τις παραστάσεις.  Δυτικά,στην πρόσοψη του Πάθους, οι γραμμές είναι πιο αυστηρές και ο διάκοσμος λιτός. Στηρίζεται σε έξι κεκλιμένους κίονες που θυμίζουν κορμούς δέντρων. Στο κέντρο αναπαριστάται ο Εσταυρωμένος Χριστός.

                                        

 Ο Καταλανός μοντερνιστής, συνδύασε στοιχεία  μπαρόκ, γοτθικού ρυθμού και  art nouveau και δημιούργησε τα σχέδια στα οποία βασίστηκαν και οι επόμενοι αρχιτέκτονες που τον διαδέχτηκαν για την αποπεράτωση του επιβλητικού έργου, προσθέτοντας ο καθένας το προσωπικό του στοιχείο.

[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=UJ8NcKNlZzg[/embedyt]

 Τα τελικά στάδια κατασκευής και η ολοκλήρωση.

Sagrada Familia: Part I

 

 

 

Κοινή χρήση:

Αφήστε ένα σχόλιο