Τον τελευταίο καιρό έχει αρχίσει να αποκτά σημαντικές διαστάσεις το σκάνδαλο της Volkswagen (VW). Τι ακριβώς όμως έχει γίνει με την VW;
Καταρχάς να πούμε ότι η VW είναι μια γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία που εδρεύει στο Βόλφσμπουργκ, στην Κάτω Σαξονία της Γερμανίας. Η Volkswagen είναι η κορυφαία σε πωλήσεις και η αρχική μάρκα του Ομίλου Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας και η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, πίσω από την Toyota. Ακόμη, θυγατρική της, είναι η γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία της SEAT.
Το ICCT, International Council on Clean Transportation, το Διεθνές Συμβούλιο για Καθαρές Μεταφορές είναι ένα μη κερδοσκοπικό ινστιτούτο με γραφεία στην Ουάσινγκτον, το Σαν Φρανσίσκο και το Βερολίνο, που ασχολείται με την μείωση των αρνητικών επιδράσεων των μέσων μεταφοράς σε στεριά, θάλασσα & αέρα.
Στο Βερολίνο, εξετάζοντας τις εκπομπές ρύπων σε VW και BMV, για περισσότερο από ένα χρόνο, βρήκαν κάποιες ανακρίβειες στην VW. Έτσι έστειλαν τα στοιχεία στην Αμερική, οι οποίοι δεν είχαν ασχοληθεί καθόλου με το ζήτημα, καθώς δεν είχαν υποψιαστεί το παραμικρό.
Το παράρτημα ICCT στις ΗΠΑ, σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο West Vergina έκαναν τις δικές τους μελέτες. Οι μελέτες οδήγησαν σε στοιχεία τα οποία οδηγούσαν σε υποψίες. Έτσι τον Μάιο του 2014, η Carp και η EPA ξεκίνησαν επίσημη έρευνα εναντίον της VW. Τον Δεκέμβριο του 2014 VW παραδέχεται πως εντοπίστηκε σφάλμα στο λογισμικό του κινητήρα και ανακάλεσε τα 500.000 αυτοκίνητα για αναβάθμιση του λογισμικού τους. Παρ’όλα αυτά δεν είχε διαπιστωθεί κάποια βελτίωση στην εκπομπή ρύπων, μετά την αναβάθμιση.
Όλα αυτά οδήγησαν τους Αμερικανούς να απαγορεύσουν την πώληση των μοντέλων για το 2016 της VW. Μία κίνηση, που ανάγκασε την VW να αποκαλύψει το μυστικό της.
Ουσιαστικά, η αυτοκινητοβιομηχανία είχε προσαρμόσει στα αυτοκίνητα ένα λογισμικό που έκρυβε τις πραγματικές εκπομπές ρύπων στο περιβάλλον.
Κάπως έτσι όμως, θίχτηκε η μεγαλύτερη βιομηχανία της Γερμανίας. Η εγγύηση “Made in Germany” κατέρρευσε σαν πύργος από τραπουλόχαρτα.
Στην εταιρία επιβλήθηκε πρόστιμο 18δις, χωρίς όμως να απειλεί την ύπαρξή της καθώς τα κέρδη της αγγίζουν τα 24δις.
Στην αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας, απασχολούνται 775,000 άνθρωποι, περίπου το 2% του ενεργού πληθυσμού. Η αποκάλυψη του σκανδάλου αλλά και η μειωμένη ζήτηση της Κίνας θα πληγώσουν ανεπανόρθωτα την εταιρία, η οποία δεν αποκλείεται να προβεί σε απολύσεις.
Αξίζει να σημειωθεί πως η αποκάλυψη του σκανδάλου αποτελεί μεγαλύτερη απειλή για την Γερμανία απ’ ότι η ελληνική οικονομική κρίση.
Τέλος, ο πρόεδρος τις VW , Ο Μάρτιν Βίντερκορν παραιτήθηκε την Τετάρτη, ενώ θα λάβει το ποσό των 32εκ. ευρώ ως συνταξιοδότηση.