Πήγαμε στο Μετρό Θεσσαλονίκης

925
0
Κοινή χρήση:

Στα πλαίσια του θεσμού «Open House», το οποίο πραγματοποιείται αυτό το σαββατοκύριακο στην Θεσσαλονίκη, πήγαμε να δούμε την εξέλιξη από το περιβόητο κατασκευαστικό έργο, το «Μετρό Θεσσαλονίκης».

Η στάση που ήταν προσβάσιμη στο κοινό, ήταν αυτή στον σταθμό των τρένων. Η συγκεκριμένη στάση αποτελείται από 2 επίπεδα κάτω από το έδαφος. Το πρώτο επίπεδο θα χρησιμοποιηθεί για την έκδοση εισιτηρίων ενώ στο δεύτερο θα τοποθετηθούν οι συρμοί. Υπάρχουν στάσεις, όπου οι συρμοί θα τοποθετηθούν 7 επίπεδα κάτω από το έδαφος. Και αυτό γιατί, σ’ αυτά τα 7 επίπεδα, όπως μας είπε χαρακτηριστικά ο ξεναγός βρίσκεται «η ιστορία της Θεσσαλονίκης». Καθ’ όλη την διάρκεια των εργασιών έχουν βρεθεί πολλά «αρχαία», τα οποία θα εκτίθενται στους χώρους του μετρό και κάποια που δεν θα χωρέσουν, θα εκτίθενται σ’ ένα μουσείο που θα δημιουργηθεί αποκλειστικά γι’ αυτό τον σκοπό.

Η διαφορά με το μετρό της Αθήνας, είναι ότι θα υπάρχει ένας κεντρικός διάδρομος και οι συρμοί θα βρίσκονται δεξιά και αριστερά. Αυτό το μοτίβο θα χρησιμοποιηθεί σε όλες τις στάσεις. Ακόμη, ο κεντρικός διάδρομος θα έχει στις δύο πλευρές του τζαμαρίες, οι οποίες θα απομονώνουν τους συρμούς. Κατά την άφιξη των βαγονιών, θα ανοίγει ταυτόχρονα η πόρτα απ’ την τζαμαρία και η πόρτα των βαγονιών.

Το «Μετρό Θεσσαλονίκης» θα είναι από τα πιο εξελιγμένα, μας διαβεβαίωσε ο μηχανικός που έκανε την ξενάγηση. Θα έχει την δυνατότητα να διανύει την απόσταση μεταξύ δύο στάσεων σε 3 μόλις λεπτά. Ένα ακόμη στοιχείο, το οποίο μαρτυρά την υψηλή τεχνολογία που θα το χαρακτηρίζει, είναι η απουσία οδηγού. Έχει σχεδιαστεί ένα αυτόματο σύστημα, το οποίο θα οδηγεί τα βαγόνια. Κάτι σαν τον «αυτόματο πιλότο».

Για την κατασκευή του μετρό χρησιμοποιούνται επίσης, δύο «μετροπόντικες» τελευταίας τεχνολογίας. Έχουν την δυνατότητα να σκαύουν 15 μέτρα ανά ημέρα.

metro2

Ένα από τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι μηχανικοί είναι πως ο υδροφόρος υπόγειος ορίζοντας είναι ιδιαίτερα αυξημένος σ’ αυτό το βάθος. Πιο συγκεκριμένα, στην στάση «Πανεπιστήμια», υπάρχει η μεγαλύτερη περιεκτικότητα νερού. Τόσο μεγάλη που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα υπόγειο ποτάμι. Δουλεύουν 12 αντλίες, οι οποίες αποβάλλουν το νερό στην θάλασσα.

Ερωτηθείς από το κοινό, ο μηχανικός μας ενημέρωσε πως έχουν εγκατασταθεί αισθητήρες περιμετρικά της διαδρομής, οι οποίοι ελέγχουν τα πάντα. Για παράδειγμα ελέγχουν αν κάποιο κτίριο υποστεί καθίζηση, την πίεση, την περιεκτικότητα νερού στο έδαφος, την ηχορύπανση, την ρύπανση του περιβάλλοντος κοκ.

Σύμφωνα πάντα με τον μηχανικό, η προέκταση του μετρό στην Καλαμαριά αναμένεται να χρειαστεί τον μισό χρόνο κατασκευής απ’ ότι η κύρια γραμμή. Η πεποίθησή του είναι, ότι αν όλα συνεχίσουν με αυτόν τον ρυθμό, το μετρό θα παραδοθεί στον λαό της Θεσσαλονίκης το 2020.

Κοινή χρήση:

Αφήστε ένα σχόλιο