ARISTURTLE: Όταν η νεανική φιλοδοξία φλερτάρει με τον κόσμο της Formula
Tο πρώτο ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό μονοθέσιο της Βορείου Ελλάδος. Και το όνομα αυτού…Electra.
Γράφουν οι Μαρία Ρουμελιώτου και Μαριάνθη Τεντζεράκη.
Ο καιρός βροχερός, στριφτά τσιγάρα και πλαστικές καρέκλες: Το σκηνικό είναι απλό, ωστόσο αυτά που επρόκειτο να ακούγαμε από τους φίλους μας ήταν κάθε άλλο παρά απλά. Η ομάδα Arist.U.R.T.Le (Aristotle University Racing Team Electric) της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, μας υποδέχτηκε στο κυλικείο της σχολής και για μία ώρα χαθήκαμε σε έναν άλλο κόσμο με μονοθέσια αυτοκίνητα, διακρίσεις, engineering και Formula. Μέσα σε αυτό το σύννεφο πληροφοριών, συνειδητοποίησα μαζί με τη συνεργάτιδά μου, ότι η Αριστεία στην Ελλάδα δε θα πάψει να υπάρχει όσο και αν κάποιοι κόπτονται να την ξηλώσουν. Στο θέμα μας όμως.
Προσωπικά στον δρόμο για τη συνέντευξη, δεν ήξερα πώς να αναμένω την επικείμενη συνάντηση ή εν γένει περί τίνος πρόκειται. Παρόλα αυτά, τα δύο παιδιά που δέχτηκαν να μας συναντήσουν (Κωνσταντίνος Γιοβανόπουλος -Αρχηγός Ομάδας- και Αλεξάνδρα Τριανταφυλλίδου -PR Manager) μας σκιαγράφησαν το εγχείρημα με τα πιο απλά χρώματα, διευκολύνοντας το έργο και την κατανόησή μας.
[widget id=”text-6″]
Η ARISTURTLE, λοιπόν, είναι μία ομάδα φοιτητών που έχει δημιουργήσει το πρώτο ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό μονοθέσιο αυτοκίνητο στην Βόρειο Ελλάδα, αποσκοπώντας να καταστήσει την ηλεκτροκίνηση προσιτή στο ευρύτερο κοινό καθώς και να το μυήσει στα οφέλη που αυτή προσφέρει. Σύμφωνα με τα παιδιά, για να μπορέσει ένας «κοινός θνητός» να παρακολουθήσει μία σχετική παρουσίαση του εκθέματός τους, απαιτούνται βασικές γνώσεις πάνω στη λειτουργία και κατασκευή αυτοκινήτων.
Η εν λόγω ομάδα ξεκινώντας από τον Οκτώβριο του 2013, έχει διαγράψει μια τετραετή -σχεδόν- πορεία στο χώρο, υπό την ηγεσία και την καθοδήγηση του καθηγητή Μαδεμλή Χρήστου και των τριών διδακτορικών φοιτητών του, Καρακάση Ν., Ζαμπούρ Ν. και Τσιούμα Β. Κάθε χρόνο η ομάδα ανανεώνεται με νέα και ικανά στελέχη με όραμα και δημιουργικότητα. Επανδρωμένη, ως επί το πλείστον, από προπτυχιακούς φοιτητές των τμημάτων ηλεκτρολόγων και μηχανολόγων μηχανικών, αλλά και από φοιτητές αρχιτεκτονικής, φυσικού και οικονομικού, επιτυγχάνει τους ολοένα υψηλότερους στόχους της, εισάγει νέες ιδέες, χρησιμοποιεί καινοτόμες τεχνολογίες και εντυπωσιάζει με τις ρηξικέλευθες ενέργειές της. Είναι χαρακτηριστικό, ότι από την πρώτη ολοκληρωμένη απόπειρα κατασκευής του αυτοκινήτου, αυτό ήταν εξοπλισμένο με αεροδυναμικό πακέτο.
Μία τέτοια πολύπλοκη κατασκευή, είναι εύλογο να απαρτίζεται από επιμέρους εξειδικευμένους τομείς. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να ρίξουμε μια κλεφτή ματιά σ’ αυτούς, ώστε να ξέρουμε πως καθένας αντιπροσωπεύεται και από μια υποομάδα της ARISTURTLE. Το ηλεκτρολογικό μέρος του κατασκευάσματος συναποτελείται από τις ομάδες χαμηλής και υψηλής τάσης. Παράλληλα, στο μηχανολογικό κομμάτι υπάγονται περισσότεροι τομείς: αεροδυναμικά, σύστημα μετάδοση κίνησης, αναρτήσεις, μελέτη carbon, πλαίσιο και εργονομικά, αναλύσεις. Τέλος, υπάρχει ο τομέας του marketing. Σαν γρανάζια καλοκουρδισμένης μηχανής, όλες οι ομάδες και τα μέλη τους κινητοποιούνται ακούραστα για το καλύτερο.
Και το καλύτερο έρχεται σαν φυσική συνέπεια όλων των παραπάνω. Οι διαγωνισμοί διαδέχονται ο ένας τον άλλον και οι διακρίσεις είναι ουκ ολίγες. Το ντεμπούτο της ομάδας πραγματοποιήθηκε στην Ιταλία, με τον διαγωνισμό ATA 2014 και έθεσε τον πήχη στα ύψη. H ARISTURTLE διαγωνίστηκε στην κατηγορία class 3, παρουσιάζοντας δηλαδή μόνο το σχέδιο του αυτοκινήτου. Η ομάδα κατέκτησε την 3η θέση στα αγωνίσματα Cost Event και Business Presentation και την 4η θέση στη γενική κατάταξη κερδίζοντας τις εντυπώσεις για τη σχεδίαση πρωτότυπων ηλεκτρονικών κυκλωμάτων. Έναν χρόνο αργότερα, ο διαγωνισμός της Αγγλίας FS2015 επεφύλασσε μια ακόμα σημαντική διάκριση στην ομάδα, αφού κατακτήθηκε η 3η θέση, στη κατηγορία class 2 αυτή τη φορά, στην πίστα του Silverstone. Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε η συμμετοχή της ομάδας στο αγώνισμα του Business Presentation, στο οποίο παρουσίασε πλήρες business plan και επενδυτική πρόταση στους κριτές-επενδυτές. Τελευταία, μέχρι στιγμής, παρουσία της ARISTURTLE υπήρξε η συμμετοχή της στον διαγωνισμό της Ουγγαρίας FSH2016, στην κατηγορία class 1, προβάλλοντας ένα ολοκληρωμένο, πλήρως λειτουργικό μονοθέσιο. Μαζί με την 5η θέση στο αγώνισμα του Business Presentation, ανάμεσα σε 40 συμμετοχές, έλαβε πληθώρα θετικών σχολίων για τις σχεδιαστικές λύσεις που υιοθετήθηκαν στην πρώτη προσπάθεια κατασκευής μονοθέσιου.
Ένα βασικό ερώτημα που τριγύριζε ώρα στο κεφάλι μου ενώ συζητούσαμε ωστόσο, ήταν το πώς υλοποιήθηκαν όλα αυτά τα θαυματουργά πράγματα. Πάντα πίστευα ότι η πλειονότητα αυτών των περίεργων αντικειμένων του, τόσο άγνωστου προς εμένα, κόσμου της αυτοκίνησης ήταν πολύ ακριβά. Και δεν είχα άδικο. Από πού, λοιπόν, προέρχονται όλοι οι απαιτούμενοι πόροι; Η απάντηση στο ερώτημα είναι η μακριά λίστα των χορηγών της ομάδας. Και να που υπάρχουν άνθρωποι που πιστεύουν και επενδύουν στα οράματα των νέων. Τα παιδιά της ομάδας μας εκμυστηρεύτηκαν ότι η χορηγία χρημάτων δεν είναι εύκολη, ωστόσο η παροχή υλικών αλλά και αδειών προγραμμάτων είναι συχνή και είναι αυτές που πραγματικά τους έχουν λύσει τα χέρια και έχουν ανοίξει διάπλατα τις πόρτες για την κατάκτηση του ονείρου. Το ίδιο το πανεπιστήμιο, αλλά και ιδιωτικές εταιρείες, τόσο της χώρας μας, όσο και του εξωτερικού συμβάλλουν τα μέγιστα για την υλοποίηση των στόχων. Στους platinum χορηγούς της ARISTURTLE κατατάσσονται η Πολυτεχνική Σχολή και η Επιτροπή Ερευνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, η Beta Cae System, η Hager, η Sylco, η Jamsport, η dSpace, η SimTec, και η Ιαπωνική.
Tο πρώτο αυτοκίνητο, μπορεί κανείς να το γνωρίσει, στο περίπτερο 15 της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, μέχρι τις 18/9.
Επί του παρόντος, το πρώτο ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό μονοθέσιο της ARISTURTLE είναι γεγονός, εδώ και κάποιους μήνες, ενώ η ομάδα δουλεύει πυρετωδώς για την κατασκευή του δεύτερου, βασισμένη στη γνώση και τις εμπειρίες που άντλησε από τους διαγωνισμούς και φυσικά από την πρώτη της προσπάθεια. Παράλληλα, το πρώτο αυτοκίνητο, που μπορεί κανείς να το γνωρίσει, στο περίπτερο 15 της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, μέχρι τις 18/9, δοκιμάζεται στην πίστα και υφίσταται δοκιμές και βελτιώσεις για να αποκομίσουν οι συντελεστές επιπρόσθετη εμπειρία στο αντικείμενό τους.
Καλό το τεχνικό κομμάτι του θέματος, εντούτοις αυτό που αναρωτιόμουν καθ’ όλη τη διάρκεια της επικοινωνίας μας είναι τι έπεισε ή τι βρήκαν τα ίδια τα παιδιά ώστε να επιμείνουν στο να προσπαθούν. Ο μεν Κωνσταντίνος απάντησε χαμογελώντας σαρδόνια ότι «Πάντοτε αγαπούσα την κατασκευή και την αυτοκίνηση. Εγώ μπήκα στο δεύτερο έτος και πίστεψα ότι θα πετύχει αφού ο καθένας εκεί πέρα έδινε τον καλύτερο εαυτό του.» Η δε Αλεξάνδρα δήλωσε ότι «Παρόλο που οι περισσότεροι αναρωτιούνται τι δουλειά έχει μία αρχιτέκτονας σε ένα τέτοιο εγχείρημα, απαντάω ότι οι αρμοδιότητές μου είναι πολυποίκιλες και εκτείνονται από την εικόνα της ομάδας και το σχετικό design μέχρι τα γραφιστικά. Και να σου πω τι με έπεισε περισσότερο; Το γεγονός ότι ένας κοινός στόχος έχει μεγαλύτερη αξία και σημασία από έναν ατομικό.»
Η συνέντευξη είχε έρθει στο τέλος της και εμείς δώσαμε τα χέρια με τους δημιουργούς της «Electra» –αυτό συμβαίνει όταν η δημιουργικότητα συναντά ένα φρεσκοβαμμένο ηλεκτροκίνητο μονοθέσιο– σαν να ήταν οι νικητές της βραδιάς. Και ίσως να ήταν ακριβώς αυτό. Σε μια Ελλάδα που βυθίζεται στη δίνη της κρίσης και της ήσσονος προσπάθειας, αυτά τα παιδιά κατάφεραν να πάνε κόντρα στον καιρό. Τους αποχαιρετήσαμε και καθώς εξερχόμουν από τη μεγάλη είσοδο, ευχήθηκα από μέσα μου να αναδεικνύονται πάντα νικητές. Όπως και τώρα.
Ευχαριστούμε τον αρχηγό της ομάδας, Κωνσταντίνο Γιοβανόπουλο, και την υπεύθυνη του marketing, Αλεξάνδρα Τριανταφυλλίδου, για το χρόνο, την προθυμία και την όμορφη συζήτηση.
Τις θερμότερες ευχαριστίες μας στον φωτογράφο μας, για τις εξαιρετικές του λήψεις.